Rozdílné vidění

výtvarné workshopy

Klíčování / Greenscreen

Workshop seznamuje s klasickými i experimentálními možnostmi klíčování. Představuje principy a proces klíčování a umožňuje práci s kvalitním technickým vybavením i unikátním multifunkčním animačním stolem. Výstupem jsou vlastní realizace klíčování statického i pohyblivého obrazu. Jedna z aktivit je fotografování tzv. „živých soch“, jejichž východiskem jsou vybrané sochy Karlova mostu v Praze. Postavy nafocené v kostýmech před zeleným pozadím jsou následně naklíčovány na místo soch původních. Snahou je tedy věrné, realistické zasazení postav. Další možností je experimentovat s klíčováním skrze aktivitu inspirovanou dadaismem, kdy s využitím iPadu a klíčovací aplikace lze kombinovat okolní předměty a prostor, čímž lze vytvořit nové významy. A v neposlední řadě ve filmovém klíčování se workshop posouvá do surrealistických krajin, kde pomocí multifunkčního stolu před zeleným plátnem ožívají kombinace různorodých objektů ve fantaskních krajinách.


Výtvarný workshop

realizováno v rámci speciálnách workshopů pro školy

Výtvarná technika

kresba, modelování, fotografie

Vzdělávací oblasti

výtvarná výchova, informatika, umění a kultura

Věková kategorie

od 12 let

Realizace

Galerie hlavního města Prahy, 2024

Od skici k objektu a soše / k výstavě Ivan Meštrović (1883-1962) Sochař a světoobčan

Výtvarné dílny se zaměřily na život a dílo Ivana Meštroviće a přiblížily teorii a praxi sochařství, jeho tradiční metody a postupy. Kromě toho byly návštěvníky vytvořené drobné plastiky, inspirované umělcovým dílem, virtuálně přeneseny do veřejných prostor v různých částech světa s využitím nových médií. Jedním z hlavních podnětů byl kosmopolitismus, související s umělcovými bohatými mezinárodními a cestovatelskými zkušenostmi. Realizovány byly i takzvané „živé sochy“ - stylizující se do kompozic Meštrovićových sochařských děl, včetně jejich různých variací a parafrází.


Výtvarný workshop

realizováno v rámci interaktivních prohlídek pro školy a sobotních výtvarných workshopů pro širokou veřejnost.

Výtvarná technika

kresba, modelování, fotografie

Vzdělávací oblasti

výtvarná výchova, výchova k občanství, umění a kultura

Věková kategorie

od 9 let

Realizace

Galerie hlavního města Prahy, 2022

výtvarné projekty

V OCEÁNU

Digitální ateliér ,,V oceánu” představuje žákům dvě tváře oceánu – optimální a reálnou. Nejprve s využitím interaktivních vzdělávacích aplikací žáci mají možnost pozorovat a získávat informace o podobě a životě mořských zvířat, které následně vede ke studijní klasické malbě skutečného zvířete a digitální malbě vlastního hlubokomořského tvora, který je navíc pak “oživen” dramatickou hrou zaznamenanou formou videa. Posléze je zapojením plastových odpadků do tvorby přiblížena realita znečištění oceánů, kdy studenti mají “vařit” jídlo z plastového odpadu a natočit krátký film, nafotit či vytvořit plakát, který bude odrážet získané znalosti a jejich postoj k tomuto globálnímu problému.


DIGITÁLNÍ ATELIÉR

navržen a realizován v rámci evropského projektu App Your School

VÝTVARNÁ TECHNIKA

malba, objektová tvoba, fotografie, video

VZDĚLÁVACÍ OBLASTI

výtvarná výchova, environmentální výchova, výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech

VĚKOVÁ KATEGORIE

8-13 let

REALIZACE

ZUŠ Musicart, 2019

Rozdílné vidění

Tento digitální ateliér se zabývá otázkou různorodého vidění na základě biologické odlišnosti živočišných druhů. Má vést k uvědomění, že to, jak my vidíme svět nebo konkrétní prostor, je jen jedna z mnoha možných verzí. Představuje atraktivní formou princip zraku a následně tradičními i multimediálními technikami dává prostor ke zkoumání světa očima zvířat. Ateliér je vztažen ke konkrétnímu veřejnému místu, které je studentům známé, a kde se kromě nich pohybují a žijí také určité druhy zvířat. Skrze vlastní tvorbu a experimenty mají žáci příležitost nahlédnout a lépe porozumět nejen vidění a životu těchto zvířat, ale ve výsledku také individuálnímu prožívání každého z nás.


DIGITÁLNÍ ATELIÉR

navržen a realizován v rámci evropského projektu App Your School

VÝTVARNÁ TECHNIKA

malba, fotografie, video

VZDĚLÁVACÍ OBLASTI

výtvarná výchova, environmentální výchova, fyzika

VĚKOVÁ KATEGORIE

10-11 let

REALIZACE

ZUŠ Musicart, 2019

Nemoc

V rámci výtvarné řady Nemoc vznikly série tématických děl, ze kterých vybrané práce byly vystaveny v prostorách Naší kavárny situavané v Thomayerově nemocnici. Dílčí náměty: Jak můžu chytnout bacila / Pan (paní) Nemoc / Viry / V ordinaci / Boj s virem / Léčba dotekem / Zdravé zátiší / V posteli


VÝTVARNÁ ŘADA

realizovaná v rámci předmětu Kresba, malba, grafika

VÝTVARNÁ TECHNIKA

asambláž, grafika, kresba, malba, koláž

VZDĚLÁVACÍ OBLASTI

výtvarná výchova, výchova ke zdraví

VĚKOVÁ KATEGORIE

6-9 let

REALIZACE

ZUŠ Musicart, 2016

edukační materiály

ONLINE EDUKACE II

Cyklus edukačních videí – vzdělávacích tutoriálů – vznikl jako reakce na zavřené galerie během koronavirové pandemie. Jde o návody ve stylu „krok za krokem“ k zajímavým výtvarným úkolům a workshopům, které jsou inspirovány především vybranými díly ze sbírek GHMP, dále stálými expozicemi, dlouhodobými výstavami, objekty a souborem veřejné plastiky GHMP. Prostřednictvím těchto videí se mohou zájemci seznámit blíže se sbírkami GHMP, naučit se nové výtvarné techniky, postupy a metody. Tutoriály jsou koncipovány do dvou linií na základě inspiračních podnětů a východisek: výrazní autoři a jejich rukopis a styl a výtvarné náměty, Tato videa mohou efektivně podpořit a obohatit distanční i klasickou výuku nebo zpestřit dětem volný čas.


EDUKAČNÍ VIDEA

vzdělávácí tutoriály k zajímavým výtvarným úkolům a workshopům

VZDĚLÁVACÍ OBLASTI

výtvarná výchova

VĚKOVÁ KATEGORIE

pro rodiny s dětmi, žáky, studenty a pedagogy i pro ostatní věkové kategorie

REALIZACE

Galerie hlavního města Prahy, 2021

ONLINE EDUKACE I

Koncept výuky výtvarné výchovy distanční formou je založen na zapojení běžných předmětů do výtvarných aktivit. Na obyčejné věci, které mají děti doma, je nahlíženo výtvarnou optikou. A tak jsou v úkolech vyzdvihovány jejich tvarové, strukturální nebo barevné kvality. Cílem je maximálně využít potenciál daných věcí, ozvláštnit jejich původní využití a změnit pohled dětí, který na ně doposud měly. Ukázat, že téměř každá věc má možnost stát se součástí výtvarné tvorby.


VÝUKOVÁ VIDEA

v rámci distanční výuky na ZUŠ, využívající platformy Google Meet a Google Učebna

VZDĚLÁVACÍ OBLASTI

výtvarná výchova

VĚKOVÁ KATEGORIE

7-14 let

REALIZACE

ZUŠ Popelka, 2020